Lav fantastisk storytelling med videocontent

Vi vil have mere video

Over halvdelen af forbrugerne vil helst se video-content fra brands

Af forbrugerne vil helst

Læse blogs

Af forbrugerne vil helst

Se video-content

Af forbrugerne vil helst

Downloade e-bøger

Kilde: Brand Movers

Kommuniker som journalister

En journalistisk tilgang til content kan løfte jeres kommunikation

Med den tiltagende udbredelse af kommercielt content på de sociale medier er alle virksomheder og organisationer med en content marketing strategi blevet et slags medie, som konkurrerer med andre virksomheder og organisationer om brugernes opmærksomhed. Netop som de traditionelle medier gør.

Derfor kan det være en god idé som kommunikations- eller marketingmedarbejder, der producerer content at tage et kig på, hvad de traditionelle medier gør. For gennem en journalistisk tilgang til produktionen af content, kan I for alvor løfte jeres kommunikation.

Show it, don’t tell it
Et af de vigtigste journalistiske værktøjer til produktionen af digitalt content som fx video er ”show it, don’t tell it”. I stedet for at fortælle om alle de gode ting ved jeres produkt, så er det meget mere interessant, hvis I viser alle de gode ting ved jeres produkt.

Læs mere: Brugen af journalistiske værktøjer i kommunikation

Et eksempel på begge værktøjer er denne video om Skolemælkslegatet. En nem løsning ville være at sætte lederen af skolemælksordningen foran et kamera og lade vedkommende fortælle om legatet. Men det er også den kedeligste løsning. I stedet kan man gribe opgaven journalistisk an og fortælle en god historie – nemlig historien om en klasse, der modtog skolemælkslegatet, og hvad de fik ud af det.

Ønsker du rådgivning til, hvordan du kan løfte din virksomheds kommunikation med hjælp fra journalistiske værktøjer?

Så kontakt os og få en uforpligtende samtale om rådgivning.

af marketingfolk udnævner video som det content-format, der er

bedst til at generere ROI

Kilde: Brand Movers
Sørg for, at dine videoer giver merværdi
Det er ikke "bare lige" at lave en god video, der fanger og fastholder modtagerne

For ejendomsmæglere er det de tre B’er, der er afgørende: Beliggenhed, beliggenhed, beliggenhed. Når du skal producere en video, er det de tre P’er, der er er afgørende: Planlægning, planlægning, planlægning.

Det er nemlig ikke ”bare lige” at lave en god video. Udover at den skal være interessant at se, så skal den være nem at afkode og give merværdi. Det opnår man kun ved at planlægge sig ud af det. Og jo bedre du har planlagt, jo nemmere bliver det at skyde videoen og desto bedre et færdigt produkt bliver det.

Alt skal være planlagt på forhånd
Et eksempel er fra Dansk Golf Union, som i deres magasin bragte et tema med fysiske øvelser, der er gode at lave for golfspillere. Artiklen og billederne forklarer og viser, men det er ikke altid nemt at afkode dynamiske øvelser gennem statiske billeder. Her kan videoformatet i sig selv give merværdi til artikel og billeder.

Læs mere: Planlæg dig til en god video

Til produktionen af denne video samt tilhørende artikel og billeder var det hele planlagt på forhånd. De to personer i videoen vidste, hvilke øvelser der skulle filmes, og de havde derved mulighed for at forberede sig. Det er positivt, eftersom personer, der ikke er medievante kan have en tendens til at blive nervøse, når kameraet ruller. Derudover giver det dem en tryghed, når kameramanden ved, hvad der skal ske, og hvordan det skal ske – og så forløber det hele lettere.

Ønsker du rådgivning til, hvordan du kan lave videoer til din virksomhed?

Så kontakt os og få en uforpligtende samtale om rådgivning.